Botoks Botox ® Botulinum

” Mucize zehir ” olarak adlandırılan Botulinum toksini bilinen en zehirli biyolojik maddeler biridir.
Genellikle bitkiler, toprak, su ve hayvan bağırsak sisteminde bulunan Clostridium botulinum tarafından üretilen bir nörotoksindir.

Botoks

İlk olarak insanlarda şaşılık tedavisinde botulinum toksin tip A botoks etkinliğin olarak kullanıldı. Daha sonra, botulinum toksini spastisite bozuklukların tedavisi ve diğer durumlarde kullanıldı. Şu anda tıbbın hemen hemen her alt uzmanlık dallarında kullanılmaktadır. 2002 yılında FDA glabeller alın kaşlarını hatları azaltılması kozmetik amaçlı Botox ® ( Botulinum toksin – A ) kullanımını onayladı .

Botox nedir?

A tipi botulinum toksini veya Botox® dünya çapında toprak ve su içinde bulunan anaerobik bakteri, Clostridium botulinum türetilmiş yüksek düzeyde saflaştırılmış bir nörotoksindir.

Botoksun Etkisi

(botoks, botox, kırışılık, kaş kaldırma, migren, Botulinum toksin – A, Botoks Tedavisi)

Botox® çok küçük konsantrasyonlardaözel bir şekilde sinir ve kas arasındaki birleşme kısmında bir nörotransmitter salımını bloke etmek suretiyle çalışır. Bu gevşeme elde edilen ve yüz cilt ve geliştirilmiş kozmetik görünüm düzleştirme altta yatan yüz kas geçici zayıflamasına neden olmaktadır.

Etkisi bazen daha uzun, 3 ila 6 ay kadar sürer. Etki 24 ila 48 saat içinde başlar 1 ila 2 hafta sonra stabilize olur sabitleşiir.

Normale kas tonusu,  her 3 ila 6 da geri döner ve  tekrar edilebilir.

Botox® çok yüksek doz alan hastalarda bazen ileri tedaviye cevap vermeyen hastalar haline gelebilir, antikorlar gelişebilir. Bu, genel olarak yüz kırışıklıkların tedavisinde kullanılan dozlarda görülmez.

Botoks bazen enjeksiyonu çevreleyen kas dokusuna sızarsa bunun yanı sıra bu kaslarda geçici güçsüzlük neden olabilir. Bu tipik olarak sadece 2 ila 4 hafta süren göz kapak düşüklüğüne(<% 2), neden olabilir. Bazen, alnının küçük bir alanda enjeksiyon yerlerinde,  uyuşukluk veya az morarma meydana gelebilir.

Botox uygulama dozları.

Hamilelik sırasında kullanımı üzerinde yeterli araştırma bulunmadığından, hamile veya emziren kadınlar için tavsiye edilmez.

Yüz Bakımları ve kırışıklık önleme yanında Botox migren aşırı terleme azaltmada çok etkilidir.

Hiperhidrozis tedavisi – Aşırı terleme
Botulinum toksini
Botulinum toksin uygulaması ter üretimini durdurur. Botulinum toksin tip A güvenli, etkili ve yaşam kalitesini artırabilen, son yıllarda popüler olmuş bir tedavi seçeneğidir. Özellikle koltukaltı  ve el ayası terlemesinde tedavisinde kullanılmakla birlikte plantar,
alın ve yüz terlemesi tedavisinde de kullanıla bilmektedir. İntradermal enjeksiyon sırasında ağrı en sık görülen şikayettir ve aksiller bölgede topikal anestezik ler yeterli olurken, volar bölgeler için işlem öncesi genellikle bölgesel sinir bloğu gerekmektedir. Komplikasyonlar minor ve geçici olup, enjeksiyon yerinde morarma, geçici kas gücü kaybı, ya da birkaç hafta sonra iyileşebilen hissizlikği içerir. Botulinum toksin için ana kontraendikasyon albumin hipersensitivitesidir. Enjeksiyon sonrası