Alt çenenin önde olması ameliyatsız tedavi

Alt çenenin önde olması ameliyatsız tedavi

Prognatizm (Alt çenenin önde olması) nasıl tedavi edilir?

Ortodontist, ileride olan çeneyi ve yanlış hizalanmış dişleri diş telleri kullanarak ayarlayabilir. Ortognatik cerrahi ile çıkıntı yapan çeneleri düzeltebilecek cerrahlarla birlikte çalışırlar. Çarpık hizalanmış dişleri düzeltmek veya kozmetik nedenlerle bu tedaviyi seçebilirsiniz.
Bu ameliyat sırasında cerrah çene kemiklerinizin kısımlarını hareketlendirilecek ve yeniden konumlandıracaktır.
Genellikle prognatizm daha küçük bir üst çene ile daha belirgin olarak ortaya çıkar, bu nedenle daha küçük üst çene bir miktar ilerletilebilir, daha büyük çene ise geri ayarlanır. Çeneyi ameliyatta yerinde tutmak için plakalar, vidalar veya teller kullanırlar.
Dişlerinizi yeni pozisyonlara hareket etmeye teşvik etmek için ameliyattan önce ve sonra diş teli takmanız gerekebilir.
Altta yatan bir tıbbi durumun neden olduğu prognatizminiz varsa, sağlık uzmanınız bu durumu yönetmek için başka tedaviler önerebilir.

Akromegali
Bir tümörün neden olduğu akromegali varsa, doktorunuz tümörü cerrahi olarak çıkarabilir. Bazı durumlarda, tümörü küçültmek için radyasyon tedavisine ihtiyacınız olabilir.

Doktorunuz, vücudunuzun bıraktığı büyüme hormonu miktarını kontrol etmek veya büyüme hormonunun etkilerini engellemek için ilaç da reçete edebilir.

Bazal hücre nevüs sendromu
Bazal hücreli nevüs sendromunuz varsa, doktorunuz önerdiği tedavi planı vücudunuzun hangi bölümlerinden etkilendiğine bağlı olacaktır.
Bazal hücreli karsinom gelişirse, doktorunuz bunu çıkarmak için ameliyat önerebilir.

Akrodisostosis
Akrodisostoz varsa, doktorunuz önerdiği tedavi planı, durumun sizi veya çocuğunuzu nasıl etkilediğine bağlı olacaktır.
Örneğin, kemik anormalliklerinin düzeltilmesine yardımcı olmak için ameliyat önerebilirler. Büyümeyi teşvik etmek için besin takviyeleri reçete edebilirler. Ayrıca, sizi veya çocuğunuzu, zihinsel engelliliğin yönetilmesine yardımcı olmak için eğitim, mesleki veya sosyal destek hizmetlerine yönlendirebilirler.

Düzeltici çene ameliyatından sonra ne olur?
Düzeltici çene ameliyatından sonra, çeneniz iyileşirken değiştirilmiş bir diyetle beslenmelisiniz. İyileştiğinizde, genellikle 6 – 8 hafta sonra, düzenli bir diyet yemeye dönebilirsiniz.
Cerrahınız, çeneniz iyileşirken ağrıyı hafifletmek için ilaçlar reçete edebilir.
Ameliyattan herhangi bir komplikasyon gelişmezse, ameliyattan yaklaşık 1-3 hafta sonra okula dönebilir veya çalışabilirsiniz.
Çenenizin tamamen iyileşmesi için yaklaşık 9 ila 12 ay gerekir. Cerrahınızla ameliyat sonrası iyileşmeniz ve ne zaman işe veya okula dönebileceğiniz hakkında konuşun.

Prognatizmi önleyebilir misiniz?
Bazal hücre nevus sendromu gibi kalıtsal veya genetik koşulların neden olduğu prognatizmi önlemenin bir yolu yoktur.
Çocuk sahibi olmayı planlıyorsanız ve onlara genetik bir hastalık iletme şansınız olup olmadığını öğrenmek istiyorsanız, doktorunuz sizi genetik bir danışmana yönlendirebilir. Potansiyel riski anlamanıza ve yönetmenize yardımcı olabilirler.
Prognatizm, alt çeneniz, üst çeneniz veya çenenizin her iki yarısı da normal aralığın ötesine çıktığı zaman olur. Genetik veya kalıtsal bir durum veya altta yatan bir tıbbi durumdan kaynaklanabilir. Bilinmeyen nedenlerle de gelişebilir.
Çenenizi yeniden hizalamak için doktorunuz , düzeltici çene cerrahisi için sizi bir ağız çene plastik yüz cerrahına yönlendirebilir.
Prognatizm nedeniyle dişleriniz birbirine iyi uymuyorsa, dişlerinizin konumunu ayarlayabilen bir ortodontist veya diş hekimi görebilirsiniz.
Prognatizme başka bir durumdan kaynaklanıyorsa, doktorunuz bu durum için ek tedaviler önerebilir.